Here we're nothing more than fools and whores and sad highs

Egentligen borde jag inte sitta här utan plugga spanska, eftersom att vi har spanska prov imorgon som är det sista och avgörande. Men som vanligt när det är dax att ta fram böckerna så hittar jag alltid något roligare att göra...

Idag har vi iaf varit på framtid och utbildningsmässan på Nolia, det var riktigt trevligt tyckte jag, som älskar att få gratis prylar, en riktig snyltare är jag! Plockade på mig lite brochyrer och sådant, blev inte så mycket visare om framtiden dock. Fast vet i stort sätt vad jag vill göra, till en början iaf.
Igår ringde en kille från EF och frågade om jag hade fått brochyren jag beställt och undrade om jag hade några frågor. Men självklart kom jag inte på några frågor just då, varför kan dom inte förvarna att dom ska ringa så man hinner skriva ihop lite frågor osv? Ajja detta samtal gjorde mig bara ännu mer sugen på att fara, helst nu på en gång! Eller direkt efter studenten iaf, men då är det det är med pengar. Så det blir att försöka hitta något jobb så man får ihop dom.

Idag till och från Piteå lyckades vi ta helt fel bussar iaf, först dit så åkte vi med en tant tror det var den första laglydiga busschaffisen jag åkt med i hela mitt 18 åriga liv. kom dit sist av alla Luleå bussar. Sen på vägen hem tänkte vi att vi tar en annan buss denna gången med en kille som körde och tänkte att det skulle gå fortare, men nej. Istället så klev polisen in på bussen och så fick vi sitta där i 20 minuter undertiden som dom gjorde något. Så än en gång så drog vi nitlotten i val av buss!

Allt som allt en trevlig dag, nu måste jag ta tag i spanskan.

Follow the pin ;)



Today blir det en låt med underbara Augustana - Wasteland (:

'Cause it's five o'clock
The hour stops the sunlight
The buildings shade the masquerade and kill time
Here we're nothing more than fools and whores and sad highs
Through the summer sand we're living in
We're living in a wasteland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0